دریافت ویزای آذربایجان
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

درباره کشور آذربایجان

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای کناره دریای خزر و بزرگترین کشور در ناحیه جغرافیایی قفقاز بوده و پایتخت آن باکو است.  همسایگان آذربایجان شامل روسیه در شمال، ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب و گرجستان در شمال غربی آن است. رود ارس در شمال غربی ایران مرز بین دو کشور ایران و آذربایجان را تشکیل می دهد. آستارا، بیله سوار، پارس آباد مغان و جلفا مرزهای ورود زمینی ایران به آذربایجان می باشند.

در حدود 200 سال پیش آذربایجان از سرزمین های متعلق به ایران به شمار می آمد اما در طول جنگ ایران و روسیه، طی معاهدات گلستان و ترکمانچای از ایران جدا شده و به خاک روسیه پیوست. آذربایجان سال 1991 به استقلال رسید و در حال حاضر نوع حکومت آن جمهوری پارلمانی چند حذبی است. 

ترکی آذربایجانی زبان رسمی مردم این کشور بوده و در کنار آن تالشی، لزگی، کردی، روسی و تاتی نیز در برخی نقاط استفاده می شود. غالب مردم آذربایجان مسلمان هستند.

در سال های اخیر آذربایجان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب میان سفردوستان خصوصا ایرانیان شناخته شده شده است. آذربایجان برخلاف انتظار کشوری زیباست و جاذبه های گردشگری زیادی دارد که شما را غافلگیر می کند. از جمله اماکن دیدنی آذربایجان می توان به کوه سوزان، مرکز حیدر علی اف، قلعه دختر، موزه تاریخ، پارک ملی قوبوستان، پارک ملی ساحلی، معبد آتشگاه، قلعه شیروان شاه، کوه گل افشان و خیابان شهدا اشاره کرد.

​آیا برای ورود به آذربایجان نیاز به ویزا داریم؟

پاسخ این سوال مثبت است و ما برای ورود به خاک آذربایجان چه به صورت هوایی و چه زمینی، به ویزا نیاز داریم و باید قبل از سفر نسبت به دریافت آن اقدام کنیم. البته مدتی است که امکان اخذ ویزا در فرودگاه حیدر علی اف باکو برای ایرانیان فراهم شده است. 

برای ورود به جمهوری خودمختار نخجوان از جلفا، امکان اخذ ویزا از طریق گمرک مرزی جلفا برای مسافران امکان پذیر است. اما از این ویزا می توان تنها برای ورود به نخجوان استفاده کرد و در سایر مناطق این کشور فاقد اعتبار است. 

در مرزهای آستارا و بیله سوار ویزای آذربایجان از طریق گمرک مرزی صادر نمی شود و برای سفر زمینی حتما می بایست قبل از سفر ویزا تهیه شود.

لازم به ذکر است که آذربایجان یکی از از کشورهایی است که متقاضیان ایرانی دریافت ویزای کانادا برای انگشت نگاری در سفارت کانادا به آن مراجعه می کنند. لذا جهت دریافت سریع ویزای آذربایجان می توانید به کارشناسان ما در نادیا پرواز مراجعه کنید تا در اسرع وقت ویزای خود را دریافت کرده و برای انجام امور انگشت نگاری به آذربایجان سفر کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای الکترونیک آذربایجان

  • اسکن دوصفحه اول گذرنامه ( گذرنامه باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد)
  • یه قطعه عکس 4*3 زمینه سفید




:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : شنبه 4 ارديبهشت 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی